دسته‌بندی نشده

علائم و نشانه های گاوصندوق غیر ایمن چیست؟

یکی از مهم ترین مسائلی که در خرید گاوصندوق به آن توجه ویژه ای می شود، ایمنی بالای آن می باشد. در واقع، اگر یک گاوصندوق ایمنی زیادی نداشته باشد و نتواند از اشیاء و مدارک به خوبی محافظت کند، غیر ایمن، به شمار می آید. حال ممکن است سوال کنید که از کجا بفهمیم یک گاوصندوق غیر امین است؟ در پاسخ باید بیان کنیم که علائم و نشانه هایی وجود دارند که می توان از طریق آن ها پی برد که یک محصول ایمن یا غیر ایمن می باشد. یکی از مهم ترین این علائم، پایین بودن کیفیت درب و بدنه گاوصندوق است و در زمان ساخت آن از بدترین و نازک ترین فولادها، استفاده می کنند. علاوه بر این، وزن گاوصندوق غیر ایمن بسیار کم است، امکان پیچ و مهره کردن آن وجود ندارد، سارقین به راحتی می توانند به آن دست برد بزنند و… که همگی جزء علائم به شمار می آیند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع، بهتر است تا در ادامه مطلب همراه ما باشید.

نشانه ‌های گاوصندوق غیر ایمن

در بخش ابتدایی مطلب خدمت هر یک از شما عزیزان بیان کردیم که گاوصندوق غیر ایمن دارای علائم و نشانه هایی هستند که تعدادی از مهم ترین آن ها، شامل موارد زیر می باشند:

  1. روش‌ های ساخت بی کیفیت و ضعیف
  2. بالا بودن میزان رطوبت
  3. دست کم گرفتن سارقان
  4. جنس بدنه و درب ضعیف گاوصندوق

در بخش های بعدی مطلب هر یک از موارد بیان شده را به طور کامل و مفصل، خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

2.    بالا بودن میزان رطوبت گاوصندوق غیر ایمن

لازم به ذکر است تا بدانید که همواره گاوصندوق ‌هایی که قابلیت نسوز بودن در برابر حرارت بالا را دارند؛ امکان جمع شدن رطوبت در داخل آن ‌ها زیاد است. در واقع، در مناطق مرطوب و شرجی این احتمال تا حد زیادی، افزایش پیدا می کند. لذا، می توان بیان کرد که یکی از نشانه ‌های یک گاوصندوق غیر ایمن نفوذ رطوبت در داخل آن می باشد که با باز نمودن درب آن، به راحتی بوی کپک را استشمام خواهید کرد. تقریبا تمامی گاوصندوق ‌هایی که در برابر آتش سوزی مقاوم هستند، نباید اجازه ورود هوای تازه به داخل گاوصندوق را بدهند. زیرا، با ورود هوای تازه به داخل گاوصندوق موجب تجمع یافتن رطوبت در داخل می شوند. زمانی که تولید کنندگان در گاوصندوق ‌های مقاوم در برابر آتش از فلز مناسب استفاده نکنند؛ حرارت بالا منجر به ذوب شدن بدنه یا قسمتی از آن می شود. این امر به نوبه خود سبب از بین رفتن محتویات داخل گاوصندوق خواهد شد.

 

3.    دست کم گرفتن سارقان

همواره سارقین بیشتر زندگی خود را به فعالیت ‌های غیر قانونی اختصاص می دهند؛ به همین خاطر ما هرگز نباید آن ها را دست کم بگیریم. در واقع، سارقین به دلیل تجربه‌ زیادی که دارند، بهتر از هر کسی از مکان ‌های مخفی و روش ‌های باز کردن گاوصندوق‌های ایمن مطلع هستند. به همین دلیل بایستی بدانید که صرف خرید یک گاوصندوق بدون در نظر گرفتن کیفیت و تاییدهای استاندارد صرفا کار را برای سارقین آسان ‌تر خواهید کرد. درب و بدنه گاوصندوق‌ های غیر ایمن همیشه از ورق ‌هایی ساخته می شوند که بسیار بی ‌کیفیت هستند. لذا؛ سارقین به راحتی می ‌توانند بدنه را با یک دریل یا اشیایی نوک تیز برش زده و با استفاده پتک درب آن را باز کرده و به محتویات داخل گاوصندوق دسترسی پیدا می کنند. هر یک از شما عزیزان در صورتی که گاوصندوقی را تهیه کرده اید که قفل آن از لحاظ امنیتی مورد تایید و تست قرار نگرفته، بدانید که جزء گاوصندوق عیر ایمن، به شمار می آید. علاوه بر این، شما نباید از گاوصندوق ‌هایی که دارای گواهینامه‌ های ایمنی نیستند، انتظار محفوظ ماندن محتویات داخل آن را در مقابل سارقین داشته باشید.

 

نشانه ‌های گاوصندوق غیر ایمن

 

4.    جنس بدنه و درب ضعیف گاوصندوق غیر ایمن

در بخش های پیشین اشاره کردیم که هر چه جنس بدنه و درب یک گاوصندوق، محکم تر و با کیفیت تر باشد، می توان آن را به عنوان محصولی ایمن شناخت. در سمت مقابل، اگر جنس درب و بدنه یک گاوصندوق محکم نباشد، جزء محصولات غیر ایمن به شمار می آید. به یاد داشته باشید که همیشه فولاد، بهترین جنس بدنه و درب گاوصندوق است. اما، قیمت فولاد گران است و با توجه به این که تولید فولاد گران قیمت می باشد، تعدادی از تولیدکنندگان برای پایین آوردن قیمت، از فلزهایی با پایین ‌ترین کیفیت در بدنه و درب گاوصندوق، استفاده می‌ کنند. آن ها با این کار ایمنی یک گاوصندوق را تا حد زیادی، کاهش داده و راه سرقت را برای سارقین، باز می کنند. با استفاده از ورق ‌های فولادیی بی ‌کیفیت یا ورق‌ های فولادی با ضخامت ناچیز سبب می شوند تا امنیت گاوصندوق تحت تاثیر قرار بگیرد.

علاوه بر این، گاوصندوق ‌های که با این فلزات ساخته می شوند،  توانایی محافظت و مقابله در برابر آتش را ندارند. همچنین، گاوصندوق ‌هایی که از ورق ‌های نازک ساخته می شوند، هیچ نوع خدمات پس از فروشی ندارند و در صورت خراب شدن، دسترسی به فروشندگان، تقریبا غیر ممکن خواهد بود. لذا، توجه داشته باشید که برای خرید یک گاوصندوق ایمن و مطمئن باید به وزن، ساختار، ضخامت ورق، جنس، سیستم قفل، نسوز بودن، ضد سرقت بودن، ضد آب بودن همچنین نشانه استاندارد آن توجه نمایید. در صورتی که از یک فروشگاه معتبر با برند معروف گاوصندوق خریداری کنید نیاز نیست بابت موارد فوق نگران باشید، زیرا تمامی نکات مطرح شده در خصوص یک گاوصندوق ایمن به خوبی در آن رعایت شده است. به همین خاطر، برای داشتن خریدی مطمئن، می توانید با همکاران ما در ایران کاوه، ارتباط برقرار کنید.

 

روش های شناسایی گاوصندوق باکیفیت

هم اکنون که با علائم و نشانه های گاوصندوق غیر ایمن، آشنا شدید بهتر است با روش های شناسایی یک گاوصندوق خوب و باکیفیت نیز آشنا گردید. در این زمینه می توان بیان کرد که خرید گاوصندوقی با کیفیت عالی، کار آسانی می باشد. این در صورتی است که با تمامی مشخصه ها و نشانه های یک گاوصندوق خوب، آشنا باشید و یا از طریق سایت های معتبری مثل: ایران کاوه اقدام به خرید کنید. به یاد داشته باشید که همواره عوامل زیادی وجود دارند که در میزان کیفیت گاوصندوق اثر می گذارند که تعدادی از مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می باشند:

 

نسوز بودن گاوصندوق

بارزترین مشخصه یک گاوصندوق خوب، ضد آتش بودن یا ضد حریق بودن آن می باشد. در واقع، هر چه مقاومت گاوصندوق در برابر دما بیشتر باشد، آن محصول باکیفیت تر است. لازم به ذکر است تا بدانید که به گاوصندوقی نسوز می گویند که با توجه به اندازه ای که دارد، در برابر دما و حرارت مقاومت داشته باشد. به طور مثال: یک گاوصندوق خانگی باید بتواند در دمای 700 درجه در حدود یک ساعت مقاومت نموده و دچار آتش سوزی یا ذوب شدن، نگردد. تولید کنندگان، برای ساخت چنین محصولی باید دو جداره بیرونی و درونی آن را به بتن مسلح کرده و جنس دیواره های آن را نیز از فولاد نسوز انتخاب کنند. البته، این موضوع برای شمایی که تخصص کافی در این زمینه ندارید، کمی دشوار خواهد بود.

از این رو تعدادی از تولید کنندگان گاوصندوق، از گچ به جای بتن استفاده می کنند که اصلا نسوز نیست. یکی از بهترین راه های تشخیص نسوز بودن یک گاوصندوق دانستن وزن آن است. بتن چندین برابر از گچ سنگین تر است و شما باید حتما در زمان خرید از فروشنده، وزن گاوصندوق را سوال نمایید. به عنوان مثال: گاو صندوقی با ارتفاع 40 سانتی متر باید تقریبا 60 کیلوگرم وزن داشته باشد. همچنین، یک گاوصندوق 70 سانتی متری باید وزن آن بالای 200 کیلوگرم باشد. در نتیجه می توان پی برد که هیچ کدام از گاوصندوق های سبک وزن، نسوز نیستند. البته، روش دیگری نیز برای تشخیص این مسئله وجود دارد و شما می توانید به پشت گاوصندوق ضربه بزنید. پس از ضربه زدن، صدایی که به گوشتان می رسد باید کمی بم تر از زمانی باشد که به دیواره های کناری گاوصندوق ضربه می زنید. این راه کمی تجربی است و ممکن است شما در این زمینه تخصص کافی و یا دانش بالایی نداشته باشید. اما، به یاد داشته باشید که امتحان آن، ضرری نخواهد داشت.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.